//
je bent aan het lezen...
Facebook

Facebook: van persoonlijk profiel, naar zakelijk profiel

Facebook Profile Migration resized 600

Om je als bedrijf te profileren op Facebook hebben je een Facebook fanpage nodig. Gedurende de afgelopen jaren hebben veel bedrijven geworsteld met de keuze of ze een normaal profiel aan zouden maken of een ´Facebook Page´, een zakelijk profiel. Een aantal van deze bedrijven zijn dan ook begonnen met het maken van een persoonlijke pagina, totdat ze stuitte op de beperkingen. Een gevolg hiervan is dat deze bedrijven het moeilijk om dit profiel los te laten en een (nieuwe) Facebook Page te beginnen.

Onlangs bracht Facebook een nieuwe tool op de markt voor de zakelijke gebruikers, om de persoonlijke pagina om te zetten naar een zakelijke Facebook fanpage. De nieuwe tool verhuist de foto van het profiel en converteert alle vrienden van het persoonlijke profiel naar mensen die het de nieuwe zakelijke pagina ´leuk´ vinden. Deze migratie zal alle andere inhoud van het profiel verwijderen, waaronder ook de prikbord berichten en andere foto´s.

Profielen met minder dan 100 vrienden hebben de mogelijkheid om de naam van de pagina te veranderen, in tegenstelling tot de pagina´s die meer dan 100 vrienden hebben. Deze pagina´s krijgen dezelfde naam als die van de profiel pagina. Bovendien zullen de geconverteerde pagina´s niet verschijnen in de interesse sectie van de gebruikers die eerder ´vriend´ waren van het profiel. Daarnaast worden deze vrienden niet op de hoogte gesteld van het feit dat hun vriendschap is omgezet naar een ´like´.

Marketing

Facebook Pages zijn publiekelijk toegankelijk en hebben verschillende marketing voordelen t.o.v. Profile Pages. Op het moment dat een bedrijf behoefte heeft aan meer traffic en leads vanuit sociale media, is het verstandig om een Facebook Page te maken of een bestaand, persoonlijk profiel te converteren in een zakelijk profiel. Maar alleen een pagina hebben, is niet genoeg.

Denk goed na over de inhoud die past bij de prospects en klanten van je bedrijf, vooral datgene wat je als bedrijf wilt uitstralen. Deel je blogberichten op je Facebook Page, maar plaats ook andere berichten en andere kwaliteitsbronnen uit de industrie waarin je je als bedrijf bevindt. Maak als bedrijf een start met ´Facebook News Feed Optimization´. Het verkrijgen van ´likes´ richting je pagina is een eerste stap. Hoe hoger de interactie is van een persoon, hoe hoger de mogelijk is dat je pagina hoger verschijnt in de Facebook News Feed van deze persoon. Engagement op Facebook is een belangrijk component om het bereik van je berichten te vergroten en daarmee de kans op nieuwe klanten toe te laten nemen.

Advertenties

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: