//
je bent aan het lezen...
Landingspagina´s, Leads, Marketing, ROI

Conversiepercentage verhogen? Maak leads van je websitebezoekers!

Deze praktische gids bevat 13 verschillende manieren waarop je content kan ontwikkelen die de bezoekers van je website willen downloaden. Het is ontzettend belangrijk dat je passende content aan kan bieden aan je publiek, dit is namelijk de basis van inbound marketing. Gebruik oude content op een nieuwe, frisse manier wanneer je nieuwe onderwerpen aansnijdt, dit bespaart je veel tij en energie.  

Wat is het doel?

Genereer leads vanuit je website door  bezoekers iets leuks aan te bieden en wat ze ook wíllen downloaden. Ze moeten de vraag “wat zit er in voor mij?” positief kunnen beantwoorden.

1. Whitepaper of eBook

Voeg 3 tot 5 blogposts samen tot een whitepaper of eBook waarin je gerelateerde onderwerpen bespreekt. Je zou ook een whitepaper of eBook kunnen schrijven op basis van eerder onderzoek of eerdere (bedrijfs)resultaten.

2. Top 10 trends uit de branche

Breng de tien (10) belangrijkste trends van het afgelopen jaar uit je industrie samen. Schrijf een korte samenvatting over 10 nieuwe ontwikkelingen in de branche of schrijf een stuk over de 10 grootste veranderingen die het komende jaar zullen plaatsvinden. Dit vinden mensen interessant.  

3. How-To gidsen

Ontwikkel simpele gidsen/boekjes voor je bezoekers die ze kunnen downloaden om hen te helpen bij een probleem. Voorbeeld: Als je een hypotheekverstrekker bent, is het interessant om een gids te ontwikkelen waarmee de bezoeker de juiste hypotheek kan kiezen.

4. Product demo video’s

Maak een video waarin je alle voordelen en mogelijkheden van je product aan bod laat komen. Aan het einde van de video geef je je lead de mogelijkheid biedt om een stukje content te downloaden met daarin tips over jouw product.

5. Document met tips over je product

Creëer een document waarin je uitlegt op welke manier mensen je product of dienst kunnen gebruiken om het probleem dat ze hebben op te lossen. Bijvoorbeeld, je bedrijf verkoopt back-up software. Ontwikkel een kleine gids waarin je uitlegt hoe gebruikers de software kunnen gebruiken om back-up kosten omlaag te brengen en de tijd voor IT ondersteuning de verminderen.

6. Veelvoorkomende vragen

Verzamel 10 tot 20 vragen die het meest voorkomen bij je prospects en klanten en creëer een document waarin je antwoordt geeft op deze vragen.

7. Checklist

Maak een checklist waarmee mensen stap voor stap het probleem kunnen oplossen aan de had van jou product. Als je eigenaar bent van een verhuisbedrijf is het interessant om een inpak checklist te maken voor je bezoekers.

8. Case studies

Laat zien welke successen je beste klanten hebben behaald en deel het succes met je toekomstige bezoekers. Maak gebruik van video om het overtuigend over te laten komen. Zorg dat de case studie in zijn geheel gedownload kan worden door de bezoekers.

9. LinkedIn vragen en antwoorden

Breng een bezoek aan ‘LinkedIn Answers’, verzamel iedere vraag en ieder antwoord die relevant zijn voor jouw branche en voeg deze samen. Verwerk deze vragen en antwoorden tot een interessant eBook voor je bezoekers.


10. PowerPoint presentaties

Gebruik PowerPoint presentaties over je bedrijf als promotiemiddel voor je leads en toekomstige klanten. Gebruik SlideShare om de presentaties te plaatsen en verwerk de presentaties in je blogberichten.

11.Maak gebundelde boxen

Het is voor bezoekers en leads belangrijk om overzicht te houden op je product en ze vinden het handig om alles op een plek te terug vinden. Voeg gerelateerde eBook’s, gidsen, tips en interessante blogartikelen samen in een downloadbare toolbox.

12. Interviews met experts

Interview experts binnen je bedrijf en laat ze veelvoorkomende vragen beantwoorden. Gebruik video’s op een manier om een relatie op te bouwen met je leads.

13. Materiaal van je sales team

Werk samen met je sales team om te bepalen welke inhoud het meest interessant is voor je prospects. Dit kan van enorme waarde zijn op het moment dat je een probleem hebt met het creëren van leads voor het sales team.

De gouden regel

Gebruik iedere stukje content op verschillende manieren. Gebruik bijvoorbeeld een whitepaper om verschillende blogartikelen te maken, een persbericht te schrijven of  implementeer het in je maandelijkse nieuwsbrief.

De volgende stappen:

Test ieder stukje content achter de landingspage over een periode van 3 maanden. Analyseer de kwantiteit en kwaliteit van de leads die ieder stukje content apart produceert. Als de kwaliteit van de leads laag is, verwijder de content van de landingspgina. Zoek uit welke content het beste werkt en ontwikkel dit verder. 

Advertenties

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: