//
je bent aan het lezen...
Facebook, Landingspagina´s, Leads, Marketing, Tips

Zakelijke Facebook Pagina: Waar moet je aan denken? Adverteren!

In deze reeks van berichten over Facebook, en dan met name de zakelijke kant, wil ik een aantal zaken belichten die vanuit marketing overwegingen interessant kunnen zijn. Dit doe ik voornamelijk omdat er veel zoekopdrachten op mijn blog terecht komen die betrekking hebben op het zakelijke Facebookprofiel. Het vierde deel gaat over adverteren op Facebook.

Facebook advertenties bieden jou de mogelijkheid om je business te promoten, meer fans te krijgen voor je pagina en meer leads binnen te halen voor je sales afdeling. Advertenties op Facebook stellen je instaat om een website of content op Facebook te te promoten (bijvoorbeeld je pagina, evenement of een groep). Het maken en beheren van de advertentie lijkt een beetje Google Adwords.

De eerste stap is het kiezen van de URL van je landingspagina. Dit kan een externe website zijn maar ook een pagina, groep of evenement op Facebook zelf. Kies een advertentietitel, zoek een passende afbeelding en schrijf daar een korte tekst bij.

De tweede stap is het bepalen van je doelen en bijbehorende opties. Vanzelfsprekend zal er meer op je advertentie geklikt wanneer deze afgestemd is op je doelgroep. Denk hierbij aan leeftijd en andere demografische gegevens. Het is zelfs mogelijk om te segmenteren op basis van interesses en aantal connecties. Kies vervolgens je land, en denk daarbij aan het feit dat als je meer dan twee landen kiest, je in deze landen niet kan specificeren naar stad.

De laatste stap is het bepalen van je budget en manier van betalen. Je kan Facebook ook vragen om een schatting te geven van je CPC (cost per click). Ze maken dan een analyse op basis van de keuzes die hebt gemaakt en kijkt dan ook naar andere organisaties die dezelfde zaken belangrijk vinden. Vervolgens wordt er een prijs richtprijs gegeven. Erg handig!

Facebook heeft een ingebouwd statistiek programma waarmee je alles rondom je advertentie(s) in de gaten kan houden. Het gaat hier dan voornamelijk om het aantal impressies, klik’s en doorklik percentage. Natuurlijk hoort hier ook het financiële gedeelte bij. Maak meerdere versies van je advertentie en kom er zo achter welke het beste werkt. Succes!

Volgende week de laaste in de reek over het meten en analyseren!

Advertenties

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: